Annonsörer
Fackförbunden växer under coronakrisen – så ser mediestrategin ut
Publicerad: 27 april 2020, 11:41
Från vänster: Jonas Tränk, marknadschef på Vision, Ulrika Lyth, kommunikationschef på Unionen samt Johan Ulvenlöv, ansvarig för kampanjer och opinion hos LO. Foto: Press
Coronakrisen har gett en kraftig tillströmning av nya medlemmar till Sveriges fackförbund. Förbunden har blixtsnabbt ställt om sina strategier – och i ett fall ökat medieinvesteringarna med över 1000 procent. ”Att vi synts mycket har bidragit till att många har valt att gå med”, säger Jonas Tränk, marknadschef på Vision.
Coronakrisen har slagit hårt mot ekonomin. Inte minst mot rad olika sektorer, som restaurang-, hotell- och resebranschen. Under mars månad varslades omkring 36 000 personer, vilket är rekordsiffror enligt Arbetsförmedlingen.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.