onsdag7 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Annonsörer

Fackförbunden växer under coronakrisen – så ser mediestrategin ut

Publicerad: 27 april 2020, 11:41

Från vänster: Jonas Tränk, marknadschef på Vision, Ulrika Lyth, kommunikationschef på Unionen samt Johan Ulvenlöv, ansvarig för kampanjer och opinion hos LO. Foto: Press

Coronakrisen har gett en kraftig tillströmning av nya medlemmar till Sveriges fackförbund. Förbunden har blixtsnabbt ställt om sina strategier – och i ett fall ökat medieinvesteringarna med över 1000 procent. ”Att vi synts mycket har bidragit till att många har valt att gå med”, säger Jonas Tränk, marknadschef på Vision.

Ämnen i artikeln:

VisionUnionenMedieinvesteringar

JVC


Coronakrisen har slagit hårt mot ekonomin. Inte minst mot rad olika sektorer, som restaurang-, hotell- och resebranschen. Under mars månad varslades omkring 36 000 personer, vilket är rekordsiffror enligt Arbetsförmedlingen. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev