Annonsörer
Fackförbunden växer under coronakrisen – så ser mediestrategin ut
Publicerad: 27 april 2020, 11:41
Från vänster: Jonas Tränk, marknadschef på Vision, Ulrika Lyth, kommunikationschef på Unionen samt Johan Ulvenlöv, ansvarig för kampanjer och opinion hos LO.
Foto: Press
Coronakrisen har gett en kraftig tillströmning av nya medlemmar till Sveriges fackförbund. Förbunden har blixtsnabbt ställt om sina strategier – och i ett fall ökat medieinvesteringarna med över 1000 procent. ”Att vi synts mycket har bidragit till att många har valt att gå med”, säger Jonas Tränk, marknadschef på Vision.
Coronakrisen har slagit hårt mot ekonomin. Inte minst mot rad olika sektorer, som restaurang-, hotell- och resebranschen. Under mars månad varslades omkring 36 000 personer, vilket är rekordsiffror enligt Arbetsförmedlingen.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.