Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag14.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Annonsörer

Fackförbunden växer under coronakrisen – så ser mediestrategin ut

Publicerad: 27 April 2020, 11:41

Från vänster: Jonas Tränk, marknadschef på Vision, Ulrika Lyth, kommunikationschef på Unionen samt Johan Ulvenlöv, ansvarig för kampanjer och opinion hos LO.

Foto: Press

Coronakrisen har gett en kraftig tillströmning av nya medlemmar till Sveriges fackförbund. Förbunden har blixtsnabbt ställt om sina strategier – och i ett fall ökat medieinvesteringarna med över 1000 procent. ”Att vi synts mycket har bidragit till att många har valt att gå med”, säger Jonas Tränk, marknadschef på Vision.


Ämnen i artikeln:

VisionUnionenMedieinvesteringar

Coronakrisen har slagit hårt mot ekonomin. Inte minst mot rad olika sektorer, som restaurang-, hotell- och resebranschen. Under mars månad varslades omkring 36 000 personer, vilket är rekordsiffror enligt Arbetsförmedlingen. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.