Annonsörer
Flera stora varumärken stoppade medieköpen i början av året – här är annonsörerna som ökar
Publicerad: 24 mars 2021, 14:23
Netflix, SJ och Mastercard är tre annonsörer som drog ned medieinvesteringarna till noll under januari och februari 2021, enligt Kantar Sifos bruttosiffror. Bolag i kategorierna media, telekom och spel ökade stort under perioden.
Ämnen i artikeln:
MedieinvesteringarKantar Sifos lista över medieinvesteringarna i början av 2021 visar att resebranschen fortsätter att dra i nödbromsen 20 procent av annonsörerna som minskade sina medieköp mest under perioden tillhör reseindustrin,
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.