Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Annonsörer

Flera stora varumärken stoppade medieköpen i början av året – här är annonsörerna som ökar

Publicerad: 24 mars 2021, 14:23

Netflix, SJ och Mastercard är tre annonsörer som drog ned medieinvesteringarna till noll under januari och februari 2021, enligt Kantar Sifos bruttosiffror. Bolag i kategorierna media, telekom och spel ökade stort under perioden.


Ämnen i artikeln:

Medieinvesteringar

Kantar Sifos lista över medieinvesteringarna i början av 2021 visar att resebranschen fortsätter att dra i nödbromsen 20 procent av annonsörerna som minskade sina medieköp mest under perioden tillhör reseindustrin,

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Medieinvesteringar

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.