Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag10.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Annonsörer

Gröna Lund och Liseberg pausar medieinvesteringarna helt: ”Kan få effekter på varumärket”

Publicerad: 23 Juni 2020, 10:48

Lisebergs marknadschef Robert Arvidsson och Joanna Hammar, marknadsdirektör på Parks & Resorts.

Foto: Press

Fortsatt pausad marknadsföring är Gröna Lund och Lisebergs svar på regeringens besked om att nöjesparker tvingas hållas stängt till följd av coronaviruset. Men det är inte utan risker. ”Om det drar ut ännu mer på tiden kan det få effekter på varumärket”, säger Lisebergs marknadschef Robert Arvidsson.


Ämnen i artikeln:

Gröna LundLiseberg

Framskjutna öppningspremiärer. Budskap om längtan och glädje. Ungefär så kan man sammanfatta de svenska nöjesparkernas kommunikation under coronaepidemin. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Gröna LundLiseberg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.