onsdag7 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Annonsörer

Här är storannonsörerna som ökar medieköpen – Resumé går igenom de viktigaste rörelserna

Publicerad: 24 november 2020, 15:23

Oktobersiffrorna visar att flera digitaliserade bolag går starkt framåt medan livsmedelsjättarna fortsätter att spara mediepengar. Resumé går igenom de mest intressanta förflyttningarna i medieinvesteringar från Kantar Sifo och sammanfattar förändringarna bland de största annonsörerna under pandemin (mars-oktober).

Ämnen i artikeln:

Kantar MediaVarumärkeVarumärkenMedieinvesteringar

ART

Andreas Rågsjö Thorell

andreas.thorell@resume.se


Signifikativt för medieinvesteringarna i oktober är att flera aktörer med uppbyggd digital infrastruktur går på offensiven när konsumenterna steg för steg har förflyttats längre in i sitt digitala beteende. Telia

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev