Annonsörer
Kampanjstopp, nya roller, mer jobb för byråerna – så lägger storannonsörerna om strategin
När digitala verksamheter upplever ökad efterfrågan och konvertering har andra annonsörer tvingats stoppa den taktiska annonseringen. När Resumé pratar med stora reklamköpare inom nio branscher har merparten lagt om sina medieköp, andra sitter helt stilla i båten.
Publicerad: 18 mars 2020, 14:32
Resumé hörde i början av veckan av sig till 50 av Sveriges största annonsörer för att se hur coronavirusets tillfälliga lamslagning av samhället påverkar kampanjkommunikationen, mediestrategin, tonaliteten och byråsamarbetena.
Av
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.