Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag02.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Annonsörer

Kampanjstopp, nya roller, mer jobb för byråerna – så lägger storannonsörerna om strategin

Kampanjstopp, nya roller, mer jobb för byråerna – så lägger storannonsörerna om strategin

När digitala verksamheter upplever ökad efterfrågan och konvertering har andra annonsörer tvingats stoppa den taktiska annonseringen. När Resumé pratar med stora reklamköpare inom nio branscher har merparten lagt om sina medieköp, andra sitter helt stilla i båten.

Publicerad: 18 Mars 2020, 14:32

Ämnen i artikeln:

KommunikationsstrategiATGCoronavirusetST1McDonald'sMarknadsföringSamsungAudiHallonApoteaSkodaVolvoMedieinvesteringarCircle KStadiumLänsförsäkringar

Resumé hörde i början av veckan av sig till 50 av Sveriges största annonsörer för att se hur coronavirusets tillfälliga lamslagning av samhället påverkar kampanjkommunikationen, mediestrategin, tonaliteten och byråsamarbetena.

Av

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.