Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag14.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Annonsörer

”Kommersiellt ett svårt beslut” – därför kan bojkotten mot Facebook innebära en brytpunkt

Publicerad: 1 Juli 2020, 12:54

De senaste veckornas bojkott från annonsörer är inte bara ett hårt slag mot Facebooks ekonomi. Flera av företagen gör också val baserade på värderingar som direkt skadar affären, menar Nils Andersson Wimby: ”Då ställs det syftesdrivna tänket på sin spets”. För Resumé förklarar också SJ att beslutet inte är ekonomiskt motiverat.


Ämnen i artikeln:

FacebookNils Andersson WimbyAnnonsörerSJOatly

Facebooks hantering av hat, hot och desinformation har med undantag från debatten som följde Cambridge Analytica dominerat det mediala samtalet om plattformen de senaste fyra åren – utan att ha

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.