Annonsörer
Lista: Flera svenska storannonsörer sparar – här är branscherna som satsar i lågkonjunkturen
Publicerad: 4 maj 2023, 12:18
Ikea är en av annonsörerna som ökat mediainvesteringarna mest under Q1 2023. Kantar Sifos siffror visar en stor variation mellan och inom olika branscher.
Foto: Montage/Getty Images
Resumé kartlägger rörelserna bland svenska annonsörer under första kvartalet 2023. √ Största annonsörerna januari - mars: flera bubblare på listan. √ Annonsörerna som bromsat helt. √ Bolagen som ökat – och minskat mest. √ Strategierna i dagligvaruhandeln – Ica går på tvärs med trenden.
En tid av ekonomisk oro och inflation där konsumenten får allt mindre pengar att röra sig med har slagit mot mediemarknaden. I Mediebyråbarometern, som samlar medieinvesteringarna förmedlade av Sveriges Mediebyråer,
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.