Annonsörer
Matjättarna minskade reklamköpen under rusningen – så har branscherna bromsat investeringarna
Publicerad: 24 april 2020, 12:33
ICA, Coop, Willys, Lidl, CityGross och Hemköp minskade alla sina medieinvesteringar under mars månad. Resumé har tittat på Kantar Sifos statistik över hur olika branscher agerade i samband med coronautbrottet.
Resumé rapporterade i förra veckan om ett nytt forskningsprojekt från Handelshögskolan i Stockholm där Sara Rosengren och Erik Wetters bland annat har tittat på konsumtionsdata från Coop. Siffrorna visade
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.