onsdag7 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Annonsörer

Matjättarna minskade reklamköpen under rusningen – så har branscherna bromsat investeringarna

Publicerad: 24 april 2020, 12:33

ICA, Coop, Willys, Lidl, CityGross och Hemköp minskade alla sina medieinvesteringar under mars månad. Resumé har tittat på Kantar Sifos statistik över hur olika branscher agerade i samband med coronautbrottet.

Ämnen i artikeln:

CoopIcaLidlHemköpWillysMedieinvesteringar

Thomas Nilsson

thomas.nilsson@resume.se

ART

Andreas Rågsjö Thorell

andreas.thorell@resume.se


Resumé rapporterade i förra veckan om ett nytt forskningsprojekt från Handelshögskolan i Stockholm där Sara Rosengren och Erik Wetters bland annat har tittat på konsumtionsdata från Coop. Siffrorna visade

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev