fredag31 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Annonsörer

Matjättarna minskade reklamköpen under rusningen – så har branscherna bromsat investeringarna

Publicerad: 24 april 2020, 12:33

ICA, Coop, Willys, Lidl, CityGross och Hemköp minskade alla sina medieinvesteringar under mars månad. Resumé har tittat på Kantar Sifos statistik över hur olika branscher agerade i samband med coronautbrottet.

Ämnen i artikeln:

MedieinvesteringarCoopIcaLidlHemköpWillys

Thomas Nilsson

thomas.nilsson@resume.se

Andreas Rågsjö Thorell

andreas.thorell@resume.se


Resumé rapporterade i förra veckan om ett nytt forskningsprojekt från Handelshögskolan i Stockholm där Sara Rosengren och Erik Wetters bland annat har tittat på konsumtionsdata från Coop. Siffrorna visade

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i coffeetable format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev