Annonsörer
Matjättarna minskade reklamköpen under rusningen – så har branscherna bromsat investeringarna
Publicerad: 24 april 2020, 12:33
ICA, Coop, Willys, Lidl, CityGross och Hemköp minskade alla sina medieinvesteringar under mars månad. Resumé har tittat på Kantar Sifos statistik över hur olika branscher agerade i samband med coronautbrottet.
Resumé rapporterade i förra veckan om ett nytt forskningsprojekt från Handelshögskolan i Stockholm där Sara Rosengren och Erik Wetters bland annat har tittat på konsumtionsdata från Coop. Siffrorna visade
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.