Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Annonsörer

Så lyfte marknadsavdelningen Zmarta med nytt arbetssätt – står för 50 procent av försäljningen

Publicerad: 16 mars 2021, 13:35

Niklas Jansson, marknadsdirektör på Zmarta.

UR ARKIVET. Från missnöjda medarbetare och vikande marknadsandelar till en marknadsavdelning som är loket för att få in kunderna i Zmartas ekosystem. Marknadsdirektören Niklas Jansson berättar hur omorganisationen och en ny strategi för innehåll skapat en vinnarkultur.


Ämnen i artikeln:

ZmartaMarknadsstrategiMarknadsföringOrganisationDrumPHD

I januari 2020 klev Niklas Jansson in som ny marknadsdirektör för jämförelsetjänsten Zmarta med tydliga mål om tillväxt. Efter ett år av omorganisation där strävan har varit att riva silos,

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.