Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Annonsörer

Så styr svenska annonsörer om marknadsföringen efter invasionen av Ukraina

Publicerad: 3 mars 2022, 14:29

Foto: krblokhin

Invasionen av Ukraina fick flera varumärken att pausa annonseringen i sociala medier och styra om medieköpen. Andra marknadschefer bedömer att krigssituationen gett deras kommunikationskoncept ny relevans: ”Vi ökar trycket ytterligare för att sprida vår utbildning i psykisk hälsa”, säger Trygg-Hansas marknadschef Emma Brandt-Johnsson.


Ämnen i artikeln:

ToppnyheterUkrainakrigetLeoVegasTrygg-Hansa

Lindex har ingen verksamhet i Ryssland och Ukraina, men har flera butiker i angränsande länder såsom Polen. I helgen slutade bolaget att använda sociala medier för att marknadsföra sina produkter

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.