Annonsörer
Spelbranschen minskar sina medieinvesteringar med miljardbelopp – bolagen som bromsat och gasat
Publicerad: 16 januari 2020, 14:37
Spelbolagens medieinvesteringar har minskat med drygt 20 procent efter omregleringen. Resumés genomgång visar vilka aktörer som och minskat sin närvaro på den nya spelmarknaden.
2019 präglades starkt av diskussionen kring spelreklam sedan det nya omreglerade licenserade spelmarknaden trädde i kraft efter årsskiftet 18/19. Socialförsäkringsminister Ardalan Shekarabis upprepade hot om förbud har lett fram att
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.