Annonsörer
Storannonsörerna som ökat medieinvesteringarna – och varumärkena som sparar under coronakrisen
Publicerad: 27 maj 2020, 13:24
Resumé har gått igenom medieinvesteringarna för Sveriges 500 största reklamköpare i mars och april och lyfter fram de mest intressanta förändringarna efter coronautbrottet. Medan många varumärkens strategi ligger i linje med förväntan rymmer listan också en hel del överraskningar.
Ämnen i artikeln:
GlaxoSmithKlineVolkswagenMSBKryProcter & GambleUnileverMedieinvesteringarCoronavirusetApril var en månad präglad av tydlig inbromsning på den svenska reklammarknaden. Medieinvesteringarna förmedlade via Sveriges mediebyråer föll med 40 procent jämfört med samma månad i fjol. När Resumé tittar
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.