onsdag7 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Annonsörer

Storannonsörerna som ökat medieinvesteringarna – och varumärkena som sparar under coronakrisen

Publicerad: 27 maj 2020, 13:24

Resumé har gått igenom medieinvesteringarna för Sveriges 500 största reklamköpare i mars och april och lyfter fram de mest intressanta förändringarna efter coronautbrottet. Medan många varumärkens strategi ligger i linje med förväntan rymmer listan också en hel del överraskningar.

Ämnen i artikeln:

GlaxoSmithKlineVolkswagenMSBKryProcter & GambleUnileverMedieinvesteringarCoronaviruset

ART

Andreas Rågsjö Thorell

andreas.thorell@resume.se


April var en månad präglad av tydlig inbromsning på den svenska reklammarknaden. Medieinvesteringarna förmedlade via Sveriges mediebyråer föll med 40 procent jämfört med samma månad i fjol. När Resumé tittar

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev