Annonsörer
Trenderna marknadsförare måste hålla koll på under CES
Publicerad: 10 januari 2022, 11:29
CES i Las Vegas.
Foto: Joe Buglewicz
Förra veckan drog CES, Consumer elecronics show, igång i Las Vegas. I en artikel radar the Drum upp några av trenderna från mässan som marknadsförare ska hålla koll på.
Föränderliga annonser på bilar
BMW lanserade under mässan vad de kallar för E Ink-powered iX Flow tech, en teknik som ska göra det möjligt för konsumenter att köpa bilar vars exteriör kan skifta i nyanser från svart till vitt.
”Teknologin skapar oändliga förutsättningar för att personalisera exteriören”, meddelande BMW.
Enligt The Drum skapar samma teknik möjligheter att sälja annonsutrymme på ett helt annat sätt på bilar.
Reklam mot gamers kommer att bli större
Att marknadsförare börjar få upp ögonen för all form av dataspelande är inget nytt. De stora elektroniktillverkarna lanserar fler och fler produkter inriktade mot den spelande delen av befolkningen.
Enligt The Drum ska marknadsförare se det som en påminnelse att gamers blir fler och fler och utgör en alltjämt större del av den allmänna befolkningen.
5G blir mer mainstream
Den hajpade teknologin skulle göra det möjligt att streama betydligt fortare och göra VR mer tillgängligt men implementeringen har än så länge varit begränsad. På CES presenterades dock flera billigare mobiler med 5G-teknologi, skriver The Drum.
Läxan för marknadsförare? Alla har inte tillgång till den senaste teknologin men 5G växer sig större för varje dag och öppnar upp för mer datainsamling och content som blir tillgängligare för allt fler i realtid.