Annonsörer
Varumärkena som ökade och minskade reklamköpen mest – och bolagen som slutade annonsera 2020
Publicerad: 8 mars 2021, 14:09
Telia, 1177 och Cura of Sweden ökade medieinvesteringarna i hög omfattning 2020, Huawei hör till bolagen som gick åt motsatt håll. Foto: Dilok Klaisataporn
Resumé djupdyker i statistiken över medieinvesteringarna 2020 för att se vilka annonsörer som valde att gasa – och bromsa. Vi tittar närmare på rörelserna inom dagligvaruhandel, FMCG, fintech, media, bilar, bygghandel, retail och hemkörning av mat.
Ämnen i artikeln:
AnnonsörerApotea1177 VårdguidenKindred GroupIcaProcter & GambleLendoVolkswagenBauhausMathemHemtexMedieinvesteringarDet finns ett par klara tendenser under pandemiåret 2020. Våren präglades av en försiktighet och avvaktan som ledde till kraftigt minskade medieinvesteringar. Ett behov av att dra sig tillbaka och
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.