onsdag7 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Annonsörer

Varumärkena som ökade och minskade reklamköpen mest – och bolagen som slutade annonsera 2020

Publicerad: 8 mars 2021, 14:09

Telia, 1177 och Cura of Sweden ökade medieinvesteringarna i hög omfattning 2020, Huawei hör till bolagen som gick åt motsatt håll. Foto: Dilok Klaisataporn

Resumé djupdyker i statistiken över medieinvesteringarna 2020 för att se vilka annonsörer som valde att gasa – och bromsa. Vi tittar närmare på rörelserna inom dagligvaruhandel, FMCG, fintech, media, bilar, bygghandel, retail och hemkörning av mat.

Ämnen i artikeln:

AnnonsörerApotea1177 VårdguidenKindred GroupIcaProcter & GambleLendoVolkswagenBauhausMathemHemtexMedieinvesteringar

ART

Andreas Rågsjö Thorell

andreas.thorell@resume.se


Det finns ett par klara tendenser under pandemiåret 2020. Våren präglades av en försiktighet och avvaktan som ledde till kraftigt minskade medieinvesteringar. Ett behov av att dra sig tillbaka och

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev