onsdag7 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Annonsörer

Varumärkena som ströp den traditionella annonseringen helt under coronautbrottet

Publicerad: 4 juni 2020, 13:33

Omkring 40 procent av alla annonsörer i Sverige drog tillbaka de traditionella medieinvesteringarna till noll under mars-april 2020. Resumé listar 74 stora och medelstora annonsörer som drog i bromsen i samband med coronautbrottet, enligt Kantar Sifos siffror.

Ämnen i artikeln:

MedieinvesteringarCoronaviruset

ART

Andreas Rågsjö Thorell

andreas.thorell@resume.se


Redan i ett tidigt skede efter coronavirusets utbrott i Sverige under mars månad blev det tydligt att den relativa nedstängningen av samhället, den begränsade fria rörligheten och totalstoppet i vissa

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev