Annonsörer
Varumärkena som ströp den traditionella annonseringen helt under coronautbrottet
Publicerad: 4 juni 2020, 13:33
Omkring 40 procent av alla annonsörer i Sverige drog tillbaka de traditionella medieinvesteringarna till noll under mars-april 2020. Resumé listar 74 stora och medelstora annonsörer som drog i bromsen i samband med coronautbrottet, enligt Kantar Sifos siffror.
Redan i ett tidigt skede efter coronavirusets utbrott i Sverige under mars månad blev det tydligt att den relativa nedstängningen av samhället, den begränsade fria rörligheten och totalstoppet i vissa
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.