Annonsörer
Varumärkena som ströp den traditionella annonseringen helt under coronautbrottet
Publicerad: 4 juni 2020, 13:33
Omkring 40 procent av alla annonsörer i Sverige drog tillbaka de traditionella medieinvesteringarna till noll under mars-april 2020. Resumé listar 74 stora och medelstora annonsörer som drog i bromsen i samband med coronautbrottet, enligt Kantar Sifos siffror.
Redan i ett tidigt skede efter coronavirusets utbrott i Sverige under mars månad blev det tydligt att den relativa nedstängningen av samhället, den begränsade fria rörligheten och totalstoppet i vissa
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.