Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag04.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Annonsörer

Varumärkena som ströp den traditionella annonseringen helt under coronautbrottet

Publicerad: 4 Juni 2020, 13:33

Omkring 40 procent av alla annonsörer i Sverige drog tillbaka de traditionella medieinvesteringarna till noll under mars-april 2020. Resumé listar 74 stora och medelstora annonsörer som drog i bromsen i samband med coronautbrottet, enligt Kantar Sifos siffror.


Ämnen i artikeln:

CoronavirusetMedieinvesteringarAnnonsering

Redan i ett tidigt skede efter coronavirusets utbrott i Sverige under mars månad blev det tydligt att den relativa nedstängningen av samhället, den begränsade fria rörligheten och totalstoppet i vissa

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.