Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Presenteras av Bohmans Nätverk
Bohmans ledare
Publicerad: 23 maj 2017, 12:42
Johanna Andrén, vice marknadschef för Ikea Sverige möter Erik Haglöf, Bohmans Nätverks vd. Samtalet tar avstamp i Bohmans rapport om Framtidens Marknadsorganisation, med ökad marknadstransparens och en digitalisering som genomsyrar det mesta.
Johanna bjuder även på insikter från sin egen karriär inom bl.a. telekom och nu Ikea, där hon har operativt ansvar för Ikea Family och marketing intelligence.
Hon berättar om de utmaningar hon ser med dagens mediebrus. ”Du kan uppleva att en Facebook-kampanj känns lyckad, men det är viktigt att ha koll på hur den påverkar försäljningen och varumärket.”
Ikeas onlineverksamhet ska hela tiden leva i harmoni med varuhusen. Hur ska man nå räckvidd och ”de många människorna” i en allt mer fragmentiserad medievärld? Nya roller växer fram.
Artikeln var ett annonssamarbete