Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Bohmans ledare

Presenteras av Bohmans Nätverk

Bohmans Ledare avsnitt 15

Publicerad: 31 Maj 2018, 13:35

Bohmans Nätverks vd Erik Haglöf samtalar med Anders Welin om insikterna från undersökningen Framtidens byrå som på djupet beskriver hur den digitala omställningen förändrar och driver samspelet mellan kunder och byråer.


Hur ska samarbetet mellan varumärkesägare och byråer se ut? Konsumenterna förändrar sitt köpbeteende, medielandskapet förändras oavbrutet, allt fler arbetar i gig-ekonomin och varumärkesägarna satsar på AI för att driva tillväxt, vilket i bästa fall också ger ökat utrymme för människorna.

Undersökningen visar att byråerna måste förändras och anpassa sig till de nya utmaningarna för att inte gå under. Kreativitet och affärsmannaskap är mest centralt för varumärkesägarna.
Kampen om talangerna hårdnar. Vilka nya roller och positioner växer fram? Vilka tappar mark eller helt försvinner? Kampen om talangerna hårdnar allt mer, och kraven på talangernas egenskaper är i ständig transformation.

Artikeln presenterades av Bohmans Nätverk

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.