Byråer
228 byråer: Så styr männen över svensk reklam
Publicerad: 1 mars 2021, 14:26
Strax under 70 procent av Sveriges största kommunikationsföretag har en man på vd-posten visar Resumés kartläggning.
Med Forsman & Bodenfors vd-byte i förra veckan har Sveriges tre ledande reklambyråer bytt från manlig till kvinnlig vd på tre år. Resumés kartläggning av 228 bolag inom olika discipliner visar att var tredje vd i Kommunikationssverige är en kvinna.
För en vecka sedan kom nyheten att Forsman & Bodenfors ersätter Silla Levin med Johan Eghammer. En fördelning som gör att Sveriges tre ledande reklambyråer nu har en man på
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.