Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag26.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråer

Adweek: OMD årets mediebyrå

Publicerad: 10 Februari 2014, 15:38

Mainardo de Nardis, chef OMD-koncernen.

Foto: Pressbild.

Branschtidningen Adweek har utsett OMD till Årets Mediebyrå. Byrån har ökat sin omsättning med 225 miljoner eller 12 procent till 2,1 miljarder dollar under förra året.


Ämnen i artikeln:

OMDDisneyAdweek

Mediebyrån utsågs också till ”Media Agency of the Year” vid Cannes för  sitt jobb åt McDonalds i Australien.

Adweek utser nu också byrån till  Årets Mediebyrå i sin årliga ranking – det är den andra vinsten på tre  och år den tredje på fem år, enligt Adweek.

Det finns en rad faktorer som har bidragit till segerna. En sådan är att man vann Disney under förra året – kunden lägger cirka 800 miljoner  dollar per år på medieinvesteringar.

Byrån lyckades också utöka  uppdraget för Hasbro från 11 marknader till 55, vilket innebär totala  medieinvesteringar på 400 miljoner dollar.

OMDs globala omsättning  ökade med 12 procent till 2,1 miljarder dollar under förra året. Härtill bör läggas att mycket av intäkterna från just Disney och Hasbro kommer på andra sidan bokslutsåret, vilket gör att Adweek ser än mer anledning till att utse byrån till Årets Mediebyrå.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

OMDDisneyAdweek

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.