Byråer
Andreas Dahlqvist: ”Reklam blir allt viktigare när man är mer utbytbar och osynlig än tidigare”
Publicerad: 10 augusti 2021, 08:17
Andreas Dahlqvist, vd på Nord DDB.
Foto: JANNE NAESS
Nord DDB tappar stort i omsättning, men gjorde samtidigt en stark resultatförbättring under 2020. För Resumé berättar vd:n Andreas Dahlqvist om hur byrån har utvecklat organisationen under coronaåret, nysatsningarna och varför han tror att pandemin ökar betydelsen av reklam och marknadskommunikation.
Ämnen i artikeln:
Nord DDBUnder 2020 gjorde Nord DDB en omsättning på 301,5 miljoner (379,4 mkr) och rörelseresultatet landade på 28,3 miljoner (17,4 mkr). Trots att omsättningen är lägre än föregående år har byrån
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.