Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Andreas Dahlqvist: ”Reklam blir allt viktigare när man är mer utbytbar och osynlig än tidigare”

Publicerad: 10 augusti 2021, 08:17

Andreas Dahlqvist, vd på Nord DDB.

Foto: JANNE NAESS

Nord DDB tappar stort i omsättning, men gjorde samtidigt en stark resultatförbättring under 2020. För Resumé berättar vd:n Andreas Dahlqvist om hur byrån har utvecklat organisationen under coronaåret, nysatsningarna och varför han tror att pandemin ökar betydelsen av reklam och marknadskommunikation.


Ämnen i artikeln:

Nord DDB

Under 2020 gjorde Nord DDB en omsättning på 301,5 miljoner (379,4 mkr) och rörelseresultatet landade på 28,3 miljoner (17,4 mkr). Trots att omsättningen är lägre än föregående år har byrån

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Nord DDB

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News