måndag30 januari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Andreas Dahlqvist: ”Reklam blir allt viktigare när man är mer utbytbar och osynlig än tidigare”

Publicerad: 10 augusti 2021, 08:17

Andreas Dahlqvist, vd på Nord DDB.

Foto: JANNE NAESS

Nord DDB tappar stort i omsättning, men gjorde samtidigt en stark resultatförbättring under 2020. För Resumé berättar vd:n Andreas Dahlqvist om hur byrån har utvecklat organisationen under coronaåret, nysatsningarna och varför han tror att pandemin ökar betydelsen av reklam och marknadskommunikation.

Ämnen i artikeln:

Nord DDB

Alicia Price

alicia.price@resume.se

Andreas Rågsjö Thorell

andreas.thorell@resume.se


Under 2020 gjorde Nord DDB en omsättning på 301,5 miljoner (379,4 mkr) och rörelseresultatet landade på 28,3 miljoner (17,4 mkr). Trots att omsättningen är lägre än föregående år har byrån

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i coffeetable format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev