Byråer
Anrik mattillverkare väljer Spoilconcept
Publicerad: 4 september 2020, 09:20
Stockholmsbaserade Spoilconcept ska öka varumärkeskännedomen om Kasthall.
Ämnen i artikeln:
SpoilConceptDesignvarumärket Kasthall grundades 1889 i Kinna, och deras mattor och textila golv säljs i dag i 30 länder. Nu knyter de till sig PR-byrån Spoilconcept, som tidigare bland annat ansvarat för återlanseringen av Östermalms saluhall. Spoilconcept har också arbetat med kunder som Orrefors, Kosta Boda, Skultuna, Nationalmuseum samt Fotografiska.
Uppdraget beskrivs i ett pressmeddelande som ett långsiktigt samarbete inom PR och kommunikation, där Spoilconcept ansvarar för den svenska marknaden. Det inleds med att kommunicera Kasthalls nuvarande kollektion.
– Vi kommer tillsammans leda Kasthall in i framtiden och öka varumärkeskännedomen på den svenska marknaden, säger Magnus Fahlén, Sales & Marketing Director på Kasthall.