Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 16 oktober 2020, 07:53
Asap Rocky och Lili Assefa.
Sommaren 2019 fick Assefa Communication hantera det enorma medietrycket kring artisten Asap Rocky. Ett uppdrag som fick intäkterna att öka rejält.
Under stor uppståndelse greps den amerikanska rapartisten Asap Rocky i Stockholm under sommaren 2019 efter att ha misshandlat en man, något han senare dömdes för. Händelsen var en av fjolårets mest rapporterade händelser i Sverige och det blev pr-byån Assefa som fick uppdraget att mediehantera. Vilket visade sig vara lukrativt.
I årsredovisningen för 2019, som Veckans Brief var först att rapportera om, ökade Assefa Communication AB omsättningen med 8,6 procent till 11,8 miljoner kronor. Rörelseresultatet förbättrades med hela 53 procent till 3,8 miljoner kronor. Rörelsemarginalen skrivs till 34,7 procent.
Delägarna plockade ut 1,9 miljoner kronor under året.
Byrån minskade antalet anställda med en person till åtta medarbetare.