Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

B-Reel gör kampanj för Helsingin Sanomat

Publicerad: 18 Mars 2014, 07:55

"One story, all the angles" fokuserar på ett barns födelse

Produktionsbolaget B-Reel har gjort kortfilmen "One story, all the angles" för Nordens största morgontidning.


Ämnen i artikeln:

B-Reel

Produktionsbolaget B-Reel har tillsammans med Hasan & Partners producerat en kampanj för finska Helsingin Sanomat, Nordens mest köpta morgontidning. Kampanjen inleds med kortfilmen "One story, all the angles" och har redan uppmärksammats internationellt.

Filmen som regisserats av Johan Perjus utspelar sig under ett barns födsel och belyser Helsingin Sanomats starka journalistik och breda nyhetsförmedling. Perjus använder en Caravaggio-liknande stil med informativ grafik och avancerad ljussättning till en frusen bild för att skapa en laddad atmosfär.

Amerikanska Ads Of The World och Agency Spy har uppmärksammat filmen som kompletteras med två integrerade format.

Arbetsgrupp:
Klient: Helsingin Sanomat
Byrå: Hasan & Partners
Creative Director: Eka Ruola, David Godycki
Art Director: Ossi Honkanen, David Godycki
Copywriter: Mick Scheinin, Eka Ruola
Head of Integrated Production: Tämer Mohsen
Account Manager: Johanna Leppänen
AD-Assistant: Elmeri Terho
Account Director: Suvituuli Tuukkanen, Panu Nordlund
Strateg: Milla Kokko
Produktion: B-Reel
Regissör: Johan Perjus

Krister Berntsson


Ämnen i artikeln:

B-Reel

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.