Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 21 December 2020, 11:04
Kristín Grímsdóttir är projektledare på Göteborg & Co.
Foto: Press
Kommunikationsbyrån Bang står bakom identitet och form för Göteborg & Co:s nya initiativ Awake & Aware. ”Vi ser fram emot många års samarbete”, säger Kristín Grímsdóttir, projektledare på Göteborg & Co.
Nu lanseras Awake & Aware, ett initiativ som projektleds av Göteborg & Co, en del av Göteborgs stad. Målet är att skapa en plattform där medborgare kan bidra till ett mer hållbart samhälle.
Efter en offentlig byråupphandling står det nu klart att kommunikationsbyrån Bang blir ny byrå för projektet. De har utvecklat identitet och form för Awake & Aware. UX-byrån Osynlig har tagit fram sajten.
– Vi vill att Awake & Aware skall inspirera människor att träffas, dela kunskap och ge varandra skön energi genom ett digitalt nätverk men också på en årligen återkommande festival. Vi siktar på att ha den första versionen av vårt event i maj nästa år men när pandemin lagt sig skall Awake & Aware bli en härlig happening där vi tillsammans kan smida planer, hämta energi och fira framgångar, säger Johan de Paoli, kreativt ansvarig på Göteborg & Co, i ett pressmeddelande.
Göteborg & Co framhäver att det bland annat var kommunikationsbyråns genuina intresse för att hjälpa Awake & Aware att nå sina mål som gjorde att de gick vinnande ur pitchen.
– Awake & Aware handlar om att vi alla kan göra lite mer, oavsett vem du är, vad du jobbar med och var du kommer ifrån. Vår förhoppning är att Awake & Aware ska ge energin och förutsättningarna som behövs för att alla som vill göra skillnad faktiskt ska kunna göra det. En av anledningarna till att vi valde Bang, var att de verkligen visade sitt engagemang, sin kunskap och genuina intresse att hjälpa oss att förverkliga våra drömmar och ambitioner. Vi ser fram emot många års samarbete, säger Kristín Grímsdóttir, projektledare på Göteborg & Co.
Bang
Kundansvarig projektledare: Christian Nivelius
Projektledare: Claudia Trujillo
Produktionsledare: Isabelle Bergqvist
Planner: Viktor Andersson
Art Director: Johan Angantyr
Osynlig
Produktstrateg: Linus Lennstrand
Produktstrateg: Gabriel Jönsson
UX-designer: Carl Svahnström
UX-designer: Julia Tholden
Utvecklare: Jesper Ekstrand
Göteborg & Co
Projektledare: Kristín Grímsdóttir
Kommunikatör: Liselotte Marcusson
Kreativt ansvarig: Johan De Paoli
Övriga
Copywriter, manifest: Rebecka Osvald