Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråer

Bauhaus väljer nystartad mediebyrå

Publicerad: 4 Oktober 2012, 07:34

Johan Saxne, marknadschef Bauhaus.

Bauhaus blir den nystartade mediebyrån EXB Mash första kund. Därmed lämnar de Mindshare, där grundaren och vd:n Fredrik Talén tidigare arbetade.


Ämnen i artikeln:

Bauhaus

Byggvarukedjan blir den första kunden att ta plats i den helt nystartade mediebyråns stall. I fjol investerade de 233 miljoner kronor brutto i medieutrymme, enligt Sifo reklammätningar. Det är mindre än ett år sedan de valde Mindshare, och det var där som kontakten med EXB Mashs vd Fredrik Talén byggdes upp.
– Jag och Johan Saxne som är marknadschef på Bauhaus har hittat ett fantastiskt partnerskap där vi utvecklas tillsammans, säger Fredrik Talén.

Visionen bakom EXB Mash är att hitta mer tid att arbeta proaktivt med kunderna, vilket inte är det lättaste på en större nätverksägd byrå.
– Vi ska jobba extremt mycket närmare kunden. Vi ska ha alla specialistkompetenser på plats, men vi ska växa organiskt baserat på våra kunders behov. Inte på branschstandard. Vi har en vision att utvecklas mer inom planning, analys och ekonometri, säger Fredrik Talén.

Vid årsskiftet räknar han med att organisationen är komplett, vilket innebär runt 3 rekryteringar.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Bauhaus

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.