Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

BCW tappar: ”Tillväxten kom i kläm under Covidåret”

Publicerad: 10 augusti 2021, 06:36

Marta Karlqvist, chef för BCW på de nordiska marknaderna.

Foto: Maria Cruseman

Minskad vinst och omsättning för Burson Cohn & Wolfes svenska verksamhet.


Ämnen i artikeln:

BCWPR-Byråer

Det senaste året har BCW Stockholm inlett samarbeten med en rad internationella varumärken, däribland TikTok (februari) och Amazon (sommaren 2020). Årsredovisningen för fjolåret visar dock en tillbakagång för pr-byrån.

Omsättningen minskade med 16,5 procent till 46,5 miljoner kronor (55,7 mkr). Rörelseresultatet minskade rejält till 1,5 miljoner kronor (5,3) mkr. Det ger en rörelsemarginal på 3,2 procent (9,5 procent).

Under räkenskapsåret lämnade BCW Stockholm ett koncernbidrag på 1,7 miljoner kronor till Grey Global Group Sweden.

Medeltalet anställda minskade från 31 till 25 personer.

”Tillväxten kom i kläm under Covidåret 2020 - främst på grund av neddragna budgetar i osäkra tider.”, skriver byrån i årsredovisningen under rubriken ”Väsentliga händelser under räkenskapsåret”
 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

BCWPR-Byråer

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News