Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Berghs-elever startar pop up-byrå

Publicerad: 10 mars 2021, 13:07

Dalija Ayoubi, Paulina Ugalde och Julia Ådemo.

Foto: Olof Bygren

Istället för att genomföra praktiken på distans startade tre studenter vid Berghs en egen pop up -byrå, inspirerade av ett liknande initiativ från Hyper Island.


Ämnen i artikeln:

Berghs

Coronapandemin håller fortfarande världen i sitt järngrepp, och i Sverige befinner vi oss just nu i vad som beskrivs som en tredje smittovåg. På Berghs hålls numera alla kurser på distans, liksom vårens praktik. 

Som ett alternativ till praktiken startar Julia Ådemo, Dalija Ayoubi och Paulina Ugalde, alla studenter vid Berghs ettåriga utbildning Digital Design & Strategy, den egna pop up-byrån Breakout Agency. 

”Vi var redan less på videomöten och att sitta hemma hela dagarna så det kändes jättetråkigt att praktiken skulle bli likadan. Man går ju miste om så mycket av att inte kunna vara på plats, inte . minst den sociala biten och företagskulturen. Därför bestämde vi oss för att starta en egen byrå, hittar man inte det man söker får man skapa det själv”, skriver grundarna i ett pressmeddelande. 

Byrån är nu inne på sin fjärde och sista vecka. Totalt har de genomfört nio olika briefer. Inspirationen till initiativet kommer ifrån The Pop Up Agency, som grundades av studenter vid Hyper Island för några år sedan. 

Läs mer: Tar examen mitt i krisen: ”Skulle man gräva ner sig nu skulle man typ inte kunna ta sig upp” 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Berghs

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.