Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

BMW ut i mediebyråpitch

Publicerad: 13 September 2013, 08:16

BMW väljer att avbryta det mångåriga samarbetet med Aegis-koncernen på grund av en ”exklusivitetskrock”. Biltillverkaren bryter därför med Vizeum och går ut i en nordisk pitch för att hitta en ny mediebyrå, uppger Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

BMWCarat

Enligt BMW:s marknadschef Fredrik Ellsäter har det uppstått en krock eftersom Aegis-koncernen som tecknat ett globalt avtal med General Motors, som i sin tur  kräver exklusivitet.

– När de tecknade GM globalt uppstod en exklusivitetkrock. I alla fall från GM:s sida, säger Fredrik Ellsäter till Dagens Media.

Magnus Helander


Ämnen i artikeln:

BMWCarat

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.