Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Byråerna tappar kreativ spjutspets – här är sidbytarna (och deras icke-smickrande beskrivning av byråvärlden)

Publicerad: 2 september 2021, 14:02

Elias Betinakis, Zeke Tastas, Mitte Blomqvist och Hanna Belander är några av de som bytt från byrå till varumärke de senaste åren.

Talangflykten från byråerna till varumärken accelererar. Ta del av några av sidbytarnas syn på: ✓ Största fördelarna med arbetet på kundsidan ✓ Byråernas minskade attraktionskraft ✓ Förlegade strukturer med tävlingshysteri, intern konkurrens och aggressiv byråkultur ✓ Ta del av tips på hur byråerna kan arbeta för att vända trenden.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerInhouseKarriärRekryteringReklambranschen

Kreativ talang är en central del av byråernas existensberättigande och attraktionskraft. För att kunna erbjuda mervärde och särskiljande kreativitet som extern partner och i förlängningen utöka förtroendet och faktureringen är

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News