Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag10.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråer

Calle Schulmans byrå ökar intäkterna med miljoner

Publicerad: 22 Juni 2020, 12:30

Calle Schulman, Erika Heizinger och Amaury de Poret har grundat Good Enough Media.

Ännu en naken Måns Zelmerlöw och en Klarna-inspirerad reklamfilm med Kalle Moraeus gav klirr i kassan för Calle Schulmans byrå Good Enough Media under 2019.


Ämnen i artikeln:

Calle Schulman

2017 startade medieprofilen Calle Schulman, tillsammans med Erika Heizinger och Amaury de Poret, byrån Good Enough Media med ambitionen att ta fram idéer och koncept samt producera innehåll till plattformar. 

Sedan dess har Good Enough Media bland annat producerat en reklamfilm för fintechbolaget Bynk tillsammans med Kalle Moraeus, som en blinkning till Klarnas reklamfilmer med Snoop Dogg. Senare ledde deras kampanj ”Hela Sverige bynkar” till att Konsumentombudsmannen tog Bynk till domstolen. De har också fått stort genomslag med reklamfilmen för nätapoteket Meds, där artisten Måns Zelmerlöw rider naken

Att Good Enough Media gjort uppmärksammade reklamfilmer speglas även i bokslutet, där omsättningen ökat från 7,2 till 10,4 miljoner kronor under fjolåret. 

”Årets omsättning har ökat väsentligt i jämförelse med föregående år till bolagets tjänster”, skriver man i förvaltningsberättelsen. 

Vinsten 2019 minskar dock betydligt jämfört med 2018, från 1,7 miljoner kronor till 350 000 kronor. Vinstmarginalen skrivs till tre procent. 

Styrelsen föreslår en utdelning på 400 000 kronor – alltså mer än vad Good Enough Media gjorde i vinst under 2019. 

Bolaget har ett medelantal anställda på fyra personer.

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Calle Schulman

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.