Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag20.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråer

Carat behåller Fritidsresor

Publicerad: 16 November 2012, 08:05

Fritidsresor väljer Carat som mediebyråpartner – igen. Mediebyrån vinner tillbaka kunden efter en pitch.


Ämnen i artikeln:

CaratFritidsresor

Carat har haft en tuff höst efter att ha förlorat storkunden Svenska spel till Omnicom efter en omtvistad pitch.

Men nu vinner man tillbaka kunden Fritidsresor efter en mediebyrå-pitch.

Pitchprocessen för att välja mediebyrå har pågått sedan i våras bland  ett stort urval byråer med fokus på relevant och optimerad  marknadskommunikation som stärker Fritidsresors digitala position.

– Den snabba utvecklingen inom det digitala ekosystemet kräver ständigt  nya sätt att tänka. Därför kräver vi en innovativ, strategisk och  digital kompetens hos vår mediebyrå. Carat stod starka gentemot sina  konkurrenter på alla punkter, säger Johanna Herrmann, ny marknadschef på  Fritidsresor i en kommentar.

Göran af Klercker, vd på Carat, säger:

– Vi är glada och stolta över att ett bolag som Fritidsresor med en  mycket utvecklad digital säljkanal väljer att fortsätta och fördjupa  samarbetet med oss på Carat. Det är ett kvitto på att våra tjänster och  teknik inom Performance Marketing ligger mycket långt framme. Det kommer  att innebära ett mycket nära och integrerat samarbete med Fritidsresor  där vi gemensamt kan följa hur de kommunikativa insatserna i alla  kanaler påverkar försäljningen och varumärket.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

CaratFritidsresor

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.