Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

CCCP Media blir HowCom

Publicerad: 7 maj 2013, 07:45

Från vänster Stefan Zetterberg, Raymond Emtemark och Fredrik Lundgren.

2011 startade Tre Kronor upp mediebyrån CCCP tillsammans med Stefan Zetterberg och Raymond Emtemark. Nu byter CCCP namn till HowCom efter att ha förvärvat företaget med samma namn. I samma veva värvas Fredrik Lundgren med lång erfarenhet från Svenska Spel.


Ämnen i artikeln:

HowCom

– Vi ser att behovet av att kunna erbjuda våra kunder guidning, insikter och strategiskt stöd ökar. Därför har vi vidareutvecklat den affärsstrategiska delen inom företaget och förstärkt organisationen med Fredrik Lundgren, en av Sveriges mest erfarna marknadschefer med bland annat 13 års erfarenhet från att leda en av Sveriges största marknadsavdelningar på Svenska Spel med ett intäktsansvar för drygt 11 mdr. I samband med förvärvet passar vi också på att byta namn till HowCom AB, meddelarmediebyrån i ett pressmeddelande.

CCCP, som i fjol hade en omsättning på 145 miljoner gjorde en vinst på 1,5 miljon kronor. I år är prognosen 210 miljoner i omsättning. Man bildar även dotterbolaget HowCom Evolution AB där just Fredrik Lundgren blir vd.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

HowCom

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.