Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag04.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråer

Chimney får svenskt öluppdrag – ska öka exponeringen

Publicerad: 12 Februari 2021, 10:24

Ölvarumärket Nils Oscar vill öka produktionen och skala upp verksamheten. Nu kliver Chimney in som deras nya kommunikationsbyrå, med målet att öka exponeringen av varumärket i kärnmålgruppen.


Ämnen i artikeln:

Chimney

Det svenska ölvarumärket Nils Oscar grundades 1996 och har de senaste åren satsat på att expandera verksamheten. 

Under hösten 2020 bytte bolaget ägare, och delägaren Henrik Kihlberg klev in som ny vd. I samband med förändringarna bjöd varumärket även in sju byråer till en pitch, om uppdraget att skapa en ny kommunikationsplattform med målet att skala upp verksamheten. 

Nils Oscar brygger årligen cirka en miljon liter öl, men har tre gånger så stor kapacitet i sitt bryggeri. Till sin hjälp på vägen har de nu contentbyrån Chimney, som ska öka exponeringen av varumärket i kärnmålgruppen samt öka försäljningen med fokus på flaggskeppsdrycken God Lager. 

– Vi har den kunskap, engagemang och kapacitet som krävs för att skapa fortsatta framgångar med våra öl. Det är även vad Chimney visat prov på i vår upphandling. Vi brygger öl i världsklass. Vi behöver en kommunikationspartner i samma liga, säger Nils Oscars vd Henrik Kihlberg, i ett pressmeddelande. 

Chimney skriver i en kommenterat att de ser fram emot att skapa effekt med underhållande och engagerande kommunikation. 

– Att vi på Chimney också älskar God Lager ser vi som en bonus! säger Magnus Widgren, chief commercial officer på Chimney samt ansvarig för pitchen. 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Chimney

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.