Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråer

Content Innovation ökar vinsten

Publicerad: 12 Maj 2020, 13:39

Hög vinstmarginal när Content Innovation redovisar resultatet för 2019.


Ämnen i artikeln:

Content InnovationContentbyråer

Stockholmsbaserade content marketing-byrån Content Innovation lämnar ett år med både växande vinst och resultat bakom sig. Nettoomsättningen för 2019 landade på 24,4 miljoner kronor och resultatet landade på 4,3 miljoner kronor. Därmed skrivs vinstmarginalen till 17,5 procent. 

Motorn bakom tillväxten pekar bolaget ut en ökad efterfrågan på video, som kommit att bli en allt större del av verksamheten.  

Bland tidig finns bland andra Skogsindustrierna, Visit Sweden och Bisnode. Sedan årsskiftet har man fått in de nya kunderna Locum, Swedish Scaleups, Organisationerna Grafiska företagen och Gröna arbetsgivare. 

Content Innovation hade ett medelantal anställda på 12,4 personer under 2019. I början av 2020 förvärvade bolaget produktionsbolaget Björnhult. 

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.