Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Content marketing-byrån Smart Media expanderar till Frankrike

Publicerad: 4 juli 2022, 08:40

Kampanjen i Les Echos blir den första i Frankrike för Smart Media och grundaren Fredrik Lagergren.

En kampanj med den klassiska affärstidningen Les Echos blir startskottet för svenska Smart Medias etablering på den franska marknaden.


Ämnen i artikeln:

NyheterContent Marketing

I år firar Smart Media firar 15 år. Content marketing-byrån omsatte 160 miljoner kronor under det senaste räkenskapsåret och har sedan tidigare kontor i Stockholm, Zürich och Amsterdam. Nu inleder bolaget en satsning på franska marknaden där första kampanjen görs tillsammans med Les Echos, en av Frankrikes ledande affärstidningar som grundades 1908.

Bilagan från Smart Media har titeln ”Un été on France” (En sommar i Frankrike) och distribuerades tillsammans med Les Echos helgutgåva som gick ut innan helgen. Bland medverkande företag syns Club Med, Hyatt Biarritz och flera turistkontor. Les Echos har en upplaga på 135 000 och en räckvidd på över 600 000.

I ett pressmeddelande kommenterar byråns vd och medgrundare Fredrik Lagergren att Smart Medias bredd i erbjudandet – print, video, some, native och employer branding särskiljer bolagen från de flesta av konkurrenterna på den franska marknaden.

Smart Media som 70 medarbetare och gör runt 150 kampanjer per år, räknar med att på sikt göra ytterligare 20-30 kampanjer årligen i Frankrike. Utöver Les Echos är målsättningen att skriva avtal med ytterligare två dagsmedia samt ett vecko- eller månadsmagasin i Frankrike.

 

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Ämnen i artikeln:

NyheterContent Marketing

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.