Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag10.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråer

Cordovan trär på Speedos

Publicerad: 23 Juni 2014, 09:00

Kampanjbild: Speedo

Cordovan får en ny kund i Speedo. Speedo är globalt marknadsledande inom simkläder och simutrustning för motionssimmare och elitsimmare. Uppdraget för byrån blir att öka intresset för simsporten och att stärka Speedos position som nummer ledande i Sverige


Ämnen i artikeln:

Cordovan

Speedo är ett världsledande simvarumärke och har varit i framkant av utvecklingen av nya simprodukter sedan starten 1928 på Bondi Beach i Australien.  

– Det är väldigt roligt att få jobba med Speedo. Framför oss har vi ett spännande uppdrag som handlar om att få fler svenskar att upptäcka att simning är en överlägsen motionsform, som är minst lika tuff som till exempel löpning och cykling, säger Per Nyrenius, kundansvarig på Cordovan i ett pressmeddelande.

Cordovans första kampanj för Speedo kommer att lanseras i oktober och riktas mot den svenska marknaden. Kampanjen kommer att inkludera annonsering, pr, sociala medier och butiksreklam.  

Cordovan slogs nyligen ihop med Göteborgsbyrån Sunny side up och består cirka 40 medarbetare.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Cordovan

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.