Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag13.06.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråer

Crosby-duo startar Pin Studio – vill utmana de traditionella contentbyråerna

Publicerad: 12 maj 2021, 08:45

Elin Svenzén och Pysse Holmberg

Pysse Holmberg, före detta vd på produktionsbolaget Crosby startar Pin Studio tillsammans med Elin Svenzén, tidigare Head of production på Crosby.


Contentbyrån Pin Studio ska fokusera på idé och produktion av rörligt och visuellt innehåll.
Duon har tidigare varit ansvariga för kunder som EQT, Ikea, Absolut Vodka och Electrolux.

– Vi vill utmana de traditionella contentbyråerna. Vi har inte den publicistiska bakgrunden som är vanlig i branschen, vilket ger oss en annan infallsvinkel. För oss har det visuella berättandet alltid varit viktigast. Jag tror det finns ett enormt stort behov av en byrå som Pin Studio, som är exekverande och starka visuellt, och snabbt kan ta en bra idé till produktion, säger Pysse Holmberg i en kommentar.

Lanseringen av Pin Studio sker mot bakgrund av att grundarna ser att efterfrågan på inspirerande rörligt innehåll och storytelling för digitala kanaler har växt under pandemin. Annonsörerna måste ta hänsyn till rörligt i samtliga delar av kommunikationen.
Pin Studio ska hjälpa till att visualisera historierna och hjälpa varumärken att bli än mer relevanta och levande i sin kommunikation.

– Både jag och Elin kommer från produktionsbolagssidan och har en lång erfarenhet av att jobba både strategiskt och exekverande kring rörligt innehåll åt stora internationella kunder. Med den bakgrunden kommer vi kunna balansera strategi, kreation och produktion på ett sätt som gör att vi snabbt kommer framåt tillsammans med kund kommenterar Pysse Holmberg.

Elin Svenzén anser att tajmingen för lanseringen är optimal.

– Jag tror att vi kommer ut i en perfekt tid. Som varumärke är det kanske viktigare än någonsin att kommunicera inspirerande och visuellt. Så vi ser positivt på utmaningen. Vi siktar på att växa snabbt och hoppas snart vara en kärngrupp på runt 10 personer. 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.