Byråer
Cube trappar upp satsningen på Tiktok – utvecklar nytt affärsben
Publicerad: 14 mars 2023, 12:00
Med ”Tiktok Studio” vill influencernätverket skapa ett fullserviceerbjudande för plattformen.
Tiktok är den sociala-medieplattformen som växer snabbast. Cubes satsning är möjlig tack vare systerbolaget Collabs SaaS-plattform. Utöver influencer marketing innehåller erbjudandet även strategi och produktion av varumärkens egna företagskonton såväl som paid social. Satsningen möjliggörs över Collabs plattform som är en av de första
Influencer marketing-byrån Cube arbetar med kunder som kunder som H&M, Maybelline, Tradera, Foodora, Na-Kd och Redken på Tiktok. Genom den nya satsningen kommer bolaget skapa ett nytt affärsben som kombinerar all expertis och kunskap som finns internt med systerbolaget Collabs nya AI-plattform för att kunna ta sig an större globala uppdrag.
Satsningen leds av Denise Mehta, head of brand solutions och Cubes creative director Rasmus Kolbe som själv har 1,1 miljoner följare på Tiktok.
– Jämfört med andra sociala kanaler där man mer eller mindre kan anpassa sitt innehåll för att passa olika sociala kanaler måste man på TikTok tänka helt annorlunda. Här handlar det om att skapa innehåll utifrån plattformen och konsumenterna, skapa innehåll man vill ta del av, och gör man det på rätt sätt är genomslaget svårt att mäta med andra kanaler, säger Rasmus Kolbe, creative director på Cube i ett pressmeddelande.