Byråer
Därför söker sig riskkapitalet till kommunikationsbranschen
Publicerad: 10 december 2019, 12:34
Att många digitala byråer närmar sig managementbolagens tjänster gör de intressanta för riskkapitalbolag.
Foto: Getty Images
Först gick Capman och sedan Norvestor in i byrånätverket NoA och i dagarna stod det klart att Altor investerar i en ny digital byrågrupp. Intresset från riskkapitalbolagens håll växer i takt med att byråernas erbjudanden allt mer börjar likna managementbolagens. ”Vi ser en stor marknadspotential som är lockande för private equity”, säger Carl Wessberg på GP Bullhound.
Kommunikationsbranschen har länge varit föga intressant mark för riskkapitalbolagen. Men så för fem år sedan bildade Thomas Høgebøl tack vare uppbackning från det finska riskkapitalbolaget Capman byrånätverket The North Alliance, NoA, genom uppköp av bland annat Åkestam Holst och Great Works.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.