Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag19.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråer

De blir Coca-Colas nya kommunikationsbyrå

Publicerad: 21 December 2020, 09:41

Från vänster: Frida Keane, Kommunikationsdirektör Coca-Cola AB. Robin Kvarnström, Spotlight. Josefina Motin, Spotlight.

Foto: Pressbild

Efter tidigare projekt ihop står det nu klart att Coca-Cola AB väljer Spotlight som ny kommunikationsbyrå, med ansvar för integrerade kampanjer, PR och kommunikationsrådgivning på den svenska marknaden.


Ämnen i artikeln:

Coca-ColaSpotlight

Lite mer än ett år har gått sedan det blev officiellt att Coca-Cola European partners valde Spotlight som ny kommunikationsbyrå i Sverige för strategisk rådgivning och kommunikationsaktiviteter. 

Nu står det klart att de även vinner uppdraget för Coca-Cola AB. Samarbetet gäller bland annat integrerade kampanjer, PR och kommunikationsrådgivning på den svenska marknaden. 

– Vi har jobbat med ett dedikerat team hos Spotlight vid flera stora projekt under det senaste året. Tillsammans har vi nått otroligt fina resultat. Nu tar vi nästa steg och intensifierar vårt samarbete, säger Frida Keane, kommunikationsdirektör på Coca-Cola AB, i ett pressmeddelande.

Spotlight har tidigare varit med och arbetat med Coca-Colas 100-årsjubilerande julkampanj och lanseringen av Coca-Cola European Partners nya klimatstrategi. 

– Jag ser det som ett stort och viktigt steg för oss som byrå att Coca-Cola AB väljer att inleda ett löpande samarbete för integrerade kommunikationstjänster. Det är ett bevis på att vi har ett väl sammansvetsat team som kan hjälpa våra kunder med komplexa kommunikationsutmaningar, säger Axel Lagerbielke, VD på Spotlight.

Kärnteamet hos Spotlight består av:

Robin Kvarnström, Kundansvarig

Josefina Motin, Projektledare

Simon Zingerman, Art Director

Ola Söderlind, Mediespecialist

 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Coca-ColaSpotlight

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.