Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

De lanserar mediehus för liveshopping – tar hjälp av Viktor Frisk

Publicerad: 13 januari 2021, 09:01

Reach två grundare r Viktor Frisk och Jennie Sinclair.

Foto: Press

Branschsajten Ehandel satsar på liveshopping, och inleder ett samarbete med sociala mediebyrån Reach. ”Vi ser liveshopping som nästa stora trend och är övertygade om att det kommer förbättra möjligheten för både e-handlare och konsumenter att mötas på ett lustfyllt sätt”, säger Sanna Thurdin, ansvarig projektledare på Ehandel.


Ämnen i artikeln:

InfluencerViktor FriskE-handel

Ehandel.se beskriver som som Nordens största mötesplats för alla som arbetar med e-handel. På sajten samlas bland annat rapporter och nyheter om branschen. 

Nu startar de en satsning på liveshopping, den trend från Kina som många svenska varumärken hoppat på det senaste året. Enligt ett pressmeddelande byggs ett nytt mediehus för att samla e-handlare, influencers och konsumenter kring liveshoppingen. 

Till sin hjälp har de inlett ett samarbetsavtal med sociala medierbyrån Reach, som nyligen startades upp av influencern Viktor Frisk och Techpositions vd Jennie Sinclair. Reach ska hjälpa Ehandel att löpande matcha rätt e-handlare med rätt influencer. De ska även arbeta med skräddarsydda kampanjer som ska få liveshoppingen att nå räckvidd även i andra kanaler.

– Vi ser liveshopping som nästa stora trend och är övertygade om att det kommer förbättra möjligheten för både e-handlare och konsumenter att mötas på ett lustfyllt sätt. Reach kommer att vara en nyckelspelare som bidrar med både kompetens och kreativitet, säger Sanna Thurdin, ansvarig projektledare på Ehandel.

Ehandel har i dag 15 000 medlemmar. Satsningen, som går under namnet Ehandel.live, rullas ut på bred front i början av 2021. 

Läs mer: Guide: Så lyckas du med liveshopping – svenska varumärken om lärdomarna 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.