Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

De ska utse Sveriges bästa Youtube-kampanjer

Publicerad: 8 februari 2021, 14:57

Therese Lindgren, Elias Betinakis och Hanna Björk tar plats i årets Youtube Works-jury.

Therese Lindgren tar plats i Googles jury till Youtube Works, tävlingen som hyllar kreativitet i onlinevideo.


Ämnen i artikeln:

YoutubeGoogle

Den globala kommunikationstävlingen Youtube Works genomförs i år för tredje gången på den svenska marknaden.

Tävlingen ska i sju kategorier prisa varumärken och kampanjer som har använt Youtube på ett smart, engagerande och kreativt sätt.

Årets jury består av:

Cornelia Wangel (ordförande), head of planning på Volt
Therese Lindgren, Youtuber
Simon Lublin, copywriter, Åkestam Holst
Hanna Björk, cd och copywriter, Acne
Richard Ntege, cd
Kristofer Lidén Nodbrink, Youtube & creative lead, Docklin Digital
Emanuel Falsen, client service director, OMD
Elias Betinakis, head of customer and market insights, Telia
Kajsa Dahlberg Gardiner, head of marketing and consumer experience, Volvo Cars
Neda Kanni, mediechef, Ica
Peter Callius, affärsområdeschef media, Kantar

Deadline för inlämning av bidrag är den 17 mars. Vinnarna presenteras i juni.

Förra året vann bland andra Volkswagen, Norrlands Guld och Apotek Hjärtat pris i tävlingen.

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Ämnen i artikeln:

YoutubeGoogle

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.