Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag04.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråer

De väljer ut kampanjerna som tar plats på 2000 digitala ytor

Publicerad: 7 Maj 2020, 12:56

Carin Fredlund, journalist, Martin Hugosson, vd GroupM Sverige, Ali Tajbakhsh, koncernchef Omnicom och Ann Molin, chef för Hack for Earth, bedömer bidragen i ”Call to Swedish creatives”.

Resumé och Ocean Outdoor förlänger anmälningstiden till ”Call to Swedish creatives” – och presenterar en referensgrupp bestående av fyra branschprofiler.


Ämnen i artikeln:

DigitaltMartin HugossonUtomhusreklamAli TajbakhshCarin Fredlund

Resumé och Ocean Outdoor presenterade i april initiativet ”Call to Swedish creatives”, där svenska kreatörer får möjlighet att hjälpa i coronakrisen.

Två kampanjer ska väljas ut och sedan ta plats i Ocean Outdoors DOOH-nätverk under en veckas tid.

En referensgrupp bestående av följande personer ska fatta beslut om vilka bidrag som når hela vägen fram:

Martin Hugosson, vd GroupM Sverige
Ali Tajbakhsh, koncernchef Omnicom Media Group Sverige
Carin Fredlund, journalist
Ann Molin, Head of Hack for Earth, Swedish Institute

Svensk kreativitet håller en hög internationell klass. Ocean Outdoor och Resumé vill därför med initativet ”Call to Swedish Creatives” bidra med en digital arena för goda kommunikationslösningar.

Vill du skicka in ett bidrag? Välj då ett av följande fyra teman och ta fram ett kampanjmaterial:

• Begränsa smittspridning / flatten the curve.
• Support till frontlinjens hjältar (vård, omsorg, blåljuspersonal, med flera).
• Support till/lösning för att driva trafik till eller fundraising för små- och medelstora företag.
Budskap som lyfter positiva och samhällsförbättrande insatser till följd av covid-19.

”Call to Swedish creatives” är öppet för alla. Bidragen skickas till Ocean Outdoors marknadschef Jesper Albansson, mer information finns på den här sidan. Ny deadline för inskick av bidrag är 20 maj

Precis som för många andra branscher är det just nu ett ansträngt läge för byråvärlden. Vi ser samtidigt att flera av varandra oberoende enskilda kreatörer och byråer kommer upp med väldigt fina kreativa lösningar för att hjälpa företagare eller bidra till att minska spridningen av covid-19. Med det här initiativet vill vi underlätta för de här budskapen att nå så många som möjligt.

Redan lanserade bidrag är välkomna att delta. Bidrag med anknytning till kommersiellt varumärke är inte tillåtet.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik.svedjetun@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.