Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 7 Maj 2020, 12:56
Carin Fredlund, journalist, Martin Hugosson, vd GroupM Sverige, Ali Tajbakhsh, koncernchef Omnicom och Ann Molin, chef för Hack for Earth, bedömer bidragen i ”Call to Swedish creatives”.
Resumé och Ocean Outdoor förlänger anmälningstiden till ”Call to Swedish creatives” – och presenterar en referensgrupp bestående av fyra branschprofiler.
Resumé och Ocean Outdoor presenterade i april initiativet ”Call to Swedish creatives”, där svenska kreatörer får möjlighet att hjälpa i coronakrisen.
Två kampanjer ska väljas ut och sedan ta plats i Ocean Outdoors DOOH-nätverk under en veckas tid.
En referensgrupp bestående av följande personer ska fatta beslut om vilka bidrag som når hela vägen fram:
Martin Hugosson, vd GroupM Sverige
Ali Tajbakhsh, koncernchef Omnicom Media Group Sverige
Carin Fredlund, journalist
Ann Molin, Head of Hack for Earth, Swedish Institute
Svensk kreativitet håller en hög internationell klass. Ocean Outdoor och Resumé vill därför med initativet ”Call to Swedish Creatives” bidra med en digital arena för goda kommunikationslösningar.
Vill du skicka in ett bidrag? Välj då ett av följande fyra teman och ta fram ett kampanjmaterial:
• Begränsa smittspridning / ”flatten the curve”.
• Support till frontlinjens hjältar (vård, omsorg, blåljuspersonal, med flera).
• Support till/lösning för att driva trafik till eller fundraising för små- och medelstora företag.
”Call to Swedish creatives” är öppet för alla. Bidragen skickas till Ocean Outdoors marknadschef Jesper Albansson, mer information finns på den här sidan. Ny deadline för inskick av bidrag är 20 maj.
Precis som för många andra branscher är det just nu ett ansträngt läge för byråvärlden. Vi ser samtidigt att flera av varandra oberoende enskilda kreatörer och byråer kommer upp med väldigt fina kreativa lösningar för att hjälpa företagare eller bidra till att minska spridningen av covid-19. Med det här initiativet vill vi underlätta för de här budskapen att nå så många som möjligt.
Redan lanserade bidrag är välkomna att delta. Bidrag med anknytning till kommersiellt varumärke är inte tillåtet.