Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

”Det är business as usual”

Publicerad: 18 september 2012, 09:36

Göran af Klercker.

Carat upplever en turbulent period. Vd:n Amanda Koutra fick nyligen sparken och mediebyrån har tappat största kunden, Svenska Spel. Nu riskerar man fler stora kundtapp i form av Telenor och Fritidsresor. – Det är business as usual, säger nye vd:n Göran af Klercker om läget på Carat.


Ämnen i artikeln:

Göran af KlerckerCarat

I slutet av augusti fick Amanda Koutra sparken som vd för Carat Sverige. Göran af Klercker, koncernchef för Aegis Media Sverige, har gått in som ny vd tills vidare.

Han är fårordig om läget för Carat som nyligen föll i Svenska Spels pitch. Spelbolaget valde i stället att inleda samarbete med Omnicom.

–      Det är business as usual. Det är det enda jag kan kommentera egentligen. Jag kommenterar inte pitcher och spekulationer, säger Göran af Klercker.

Ytterligare två av Carats storkunder är ute i mediebyråpitcher – Telenor och Fritidsresor.

Vad händer om ni tappar även dessa kunder?
–      Som sagt, jag vill inte kommehtera spekulationer.

Planerar ni nedskärningar?
–      Nej, vi jobbar kontinuerligt i budgeten med att hålla kostnaderna nere.

Carat Sverige hade en omsättning på 1,9 miljarder kronor i fjol. Rörelseresultatet låg på 2,5 miljoner kronor. Byråintäkten ökade med 4 procent.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Göran af KlerckerCarat

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.