Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

DR går som raketen i oktober

Publicerad: 15 november 2011, 08:05

DR ökar mest i Mediebyråbarometern för oktober - uppåt med 48 procent jämfört med samma period 2010.


Ämnen i artikeln:

MediebyråbarometernSveriges Mediebyråer

Även internet (upp 31,7 procent) och radio (29,9) ökade jämfört med  samma period 2010. Tv gick upp med 22,5 procent och utomhusreklamen  ökade med 17,1 procent.

−  Den starka utvecklingen för oktober  månad är mycket glädjande med  tanke på att vi jämför med en mycket stark  period under 2010. Såväl TV,  radio, utomhus, internet och direktreklam  har samtliga utvecklats  mycket starkt. Däremot är det de tryckta  medierna som hittills i år  drabbats hårdast av den turbulens som råder i  ekonomin, säger Staffan  Slörner, vd för Sveriges Mediebyråer i ett pressmeddelande.

Sorgebarnen i oktober för mediebyråerna är printmedierna, som förutom fackpress, minskat svagt.

−  Den negativa utvecklingen för  kvällspress handlar främst om minskade  räckvidder. Det är inte något  nytt utan en långsam, men stadig,  utveckling som har pågått i flera år.  Det är naturligt att minskade  räckvidder även avspeglar sig i  reklaminvesteringarna, säger Håkan  Gustafsson, Mediachef, Aegis Media i pressmeddelandet.

Emanuel Videla

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.